Profil: Sebastian El Gahly

Äntligen dags för en av de absolut viktigaste kuggarna i laget. En kille som kanske inte syns i varje tidningsartikel om landslaget men som gör ett ovärdeligt jobb vid sidan planen. Han limmar ihop våra kroppar gång på gång igen och gör att vi kan få ut max av vad vi har i oss för dagen hela tiden. Det är dags för en intervju med vår fysio Sebbe!
 
Snabbinfo:
Namn: Sebastian El Gahly
Smeknamn: Sebbe, Mosh och vad folk nu kallar mig bakom ryggen!
Ålder: 25 år
Längd: 191 cm (enligt pass, egentligen 188cm)
Position: Fysio i landslaget och tredje passare vissa träningar!
 
 
 
Vem delar du säng med under landslagsperioden och hur funkar det?
 
Jag delade med Patrick Aparicio tidigare och nu senast i Lindesberg med Almir. Just nu bor jag själv! Att dela med Almir var fantastiskt eftersom jag fick en grym löp-partner på mornarna, han fick mig att känna mig som en marathonlöpare när jag sprang ifrån honom!

Hur många år har du varit med landslaget? Är det någon skillnad på nu och när du var med i början?
 
Detta är mitt fjärde år med landslaget, låter mycket nu när jag säger det högt med tiden går fort när man har roligt! Det känns mer och mer som att hela laget, från spelare till ledare, arbetar tillsammans och att alla vågar ta plats. Vi känns verkligen som ett lag. Nu när inte Mackan är med så har ju min arbetstid halverats dessutom!

Detta är det enda laget du är med och behandlar och reser med, annars behandlar du mest enskilda idrottare. Vad är skillnaden på att vara med ett lag mot att jobba med individer?

Skillnaden är att man får se progressen hos en spelare med detaljerat eftersom man ses varje dag. Man känner sig mer delaktig i lagets resultat än när man bara behandlar en individ! Det känns fantastiskt roligt att vara med i landslaget och det är en ära att få sjunga nationalsången med svenska flaggan på bröstet!

Vilka är dina vanligaste patienter till vardags?

Behandlar många UFC-fighters. Bland annat Reza "Mad Dog" Madadi för dom som har koll på den världen. Har även behandlat Usain Bolt och några andra väl kända namn jag inte får nämna. Men inget går upp emot de goa grabbarna i landslaget!

Vilket är ditt starkaste minne med landslaget?

Matchbollen i 3-2 vinsten mot Turkiet i EM-kvalet för två år sedan. Minns att Arno slog block ut och vild glädje utbröt. Hela ledarstaben sprang ut på planen och det var bara ren glädje i hela laget. Underbart minne!

Fem snabba med Sebbe:

Om du inte varit fysio, vad hade du jobbat med då?
 
Kirurg. Har alltid varit intresserad av människokroppen!

Om du hade fått återuppleva ett minne i livet vad hade det varit?
 
Barcelonaresan med min bästa vän Jake för två år sedan. Vädret, den fasen jag var i livet just då och balkonghänget i kvällssolen! Går inte att beskriva bättre än frihet och kärlek.

Om du hade varit fysio åt ett annat landslag vilket hade det varit?
 
Finns inget annat landslag jag hellre skulle vilja vara med i!

Om du hade haft en blå och en röd knapp framför dig där den blå gav dig 50% chans att vinna 15 miljoner och den röda garanterat gett dig en miljon. Vilken knapp hade du valt?

Hade valt den blåa. Hade donerat hundratusen till svenska volleybollförbundet så att ledarstaben kan få snyggare matchbyxor! Sen hade jag skänkt 4,9 miljoner till min mor lagt resterande 10 miljoner på välgörenhet!

Vilket är ditt favoritmotto?

Smile, nod and agree then do whatever the fuck you were gonna do anyway!

Kommentera här: