Profil: Arno Slipac

Vi fortsätter med vår egen bästa hrvat, en av våra viktigaste spelare: Arno!

Snabbinfo:

Namn: Arno Slipac

Smeknamn: Batdolf, Hörvat och Uno

Ålder: 22 år

Längd: 190 cm

Position: Vänsterspiker

 

 

Vem delar du säng med under landslagsperioden och hur funkar det?

 

Jag delar med Viktor Lindberg! Vi spenderar så mycket tid vi bara kan i sängen tillsammans, bägge älskar att sova. Funkar väldigt bra!

 

Hur många år har du varit med landslaget? Är det någon skillnad på nu och när du var med i början?

Var med första gången 2014 och kom in snabbt i laget. Sen var jag borta hela 2015 pga knäskada men nu är jag tillbaka igen och njuter av mitt andra år med landslaget! Kom in väldigt snabbt i startsexan så egentligen är jag i samma situation nu som när jag började i landslaget. Skillnaden är väl att man lärt känna en del personer bättre! 

 

Vilken är den bästa respektive sämsta matchen du tycker att landslaget har gjort under din tid i laget? 

 

Sämsta matchen skulle jag nog säga Danmark borta 2014 är. Det var första matchen i EM-kvalet och vi ville ha en bra start men förlorade med 3-2. Ingenting fungerade och åkte på utvisning och grejer. Det är den matchen under mina år i landslaget jag verkligen inte tycker är okej att vi förlorade. Turkiet vinsten med 3-2 i EM-kvalet 2014 är lätt den roligaste vinsten iallafall. Minns inte så mycket annars men bästa jag själv har presterat är under dessa matcherna här i Ungern nu, alltid kul att känna att man går framåt trots alla skador! 

 

Vilket är ditt starkaste minne med landslaget? 

När Lasse och Calle låste ute mig på balkongen i Makedonien. På balkongen satt tre jättestora påfåglar, och dom är verkligen stora! Har aldrig varit så rädd... 

 

Fem snabba med Arno:

 Vad jobbar du som och vad är ditt drömjobb?

Jobbar som fritidspedagog på en förskola i Falkenberg. Trivs väldigt bra men det är inte mitt drömjobb. Drömmen är att bli chef och få styra och ställa! Vart vet jag inte. 

 Om du hade fått återuppleva ett minne i livet vad hade det varit?

Jag är alltid lycklig. Jag är som en trollslända, lever varje dag som att det är den sista. Vill återuppleva hela mitt liv för det har varit så bra! 

 Om du hade spelat i ett annat landslag förutom volleyboll vad hade det varit? 

Hockeymålvakt i tre kronor! Kan ju inte åka skridskor i och för sig men är bra på att stå stilla och har bra reflexer! 

 Om du hade haft en blå och en röd knapp framför dig där den blå gav dig 50% chans att vinna 15 miljoner och den röda garanterat gett dig en miljon. Vilken knapp hade du valt? 

Den blåa! 50% är det bästa oddsen jag någonsin haft att vinna 15 miljoner. 1 miljon är fikapengar. 

 Vilket är ditt favoritmotto?

Har två! Never don't give up och if people are not laughing at your goals, your goals are too small!

 

 

Kommentera här: