Profil: Staffan Blomgren

Bloggen går vidare med Mr bagger himself, en av våra viktigaste spelare: Steffe!

Snabbinfo:

Namn: Staffan Blomgren

Smeknamn: Steffe

Ålder: 23 år

Längd: 191 cm

Position: Vänsterspiker

 

Vem delar du säng med under landslagsperioden och hur funkar det?

Jag blandar och ger, för tillfället delar jag med David men har hängt ihop med Viktor, Anton och Tobbe tidigare. Att bo med David funkar felfritt, vi delar många intressen och han drar upp vår medellängd till acceptabel nivå! 

 

Hur många år har du varit med landslaget? Är det någon skillnad på nu och när du var med i början?

Detta är mitt fjärde år och det är stor skillnad, både individuellt och i laget. Alla har utvecklats och det märks att olika erfarenheter har stor betydelse när laget ska slås ihop till en enhet. Det är konstant tuff konkurrens som gäller! 

 

Vilken är den bästa respektive sämsta matchen du tycker att landslaget har gjort under din tid i laget? 

 Den bästa tror jag - precis som många andra - är kvalmatchen mot Turkiet, när vi vann i avgörande set och kvalade vidare till tredje omgången. Den sämsta är svårare, jag tror aldrig vi egentligen gjort en dålig match utan mer haft otur när vi spelat.. Förutom sista set mot Estland förra året, det var åt helvete.

 

Vilket är ditt starkaste minne med landslaget? 

En rejäl utskällning av Marcus! Det var mitt första år med och fick en pass nära nät, vilket fick till följd att vi krockade lätt under nätet. Jävlar vad arg han blev! Men man lär sig något av allt och jag ser idag tillbaka på det med humor. 

 

Fem snabba med Staffan:

Vad jobbar du som och vad är ditt drömjobb? 

Jag dubblar med studier och jobb på distans som IT-support. Mitt drömjobb är dock att jobba med community inom datorspel! 

Om du hade fått återuppleva ett minne i livet vad hade det varit?

När vi vann U17 NEVZA 2008 och jag blev utsedd till bästa libero. Det betydde mycket!

Om du hade spelat i ett annat landslag förutom volleyboll vad hade det varit? 

Förmodligen e-sporten Hearthstone. Jag spelar ofta mot min bror Peter och vinner cirka 97% av gångerna. 

Om du hade haft en blå och en röd knapp framför dig där den blå gav dig 50% chans att vinna 15 miljoner och den röda garanterat gett dig en miljon. Vilken knapp hade du valt? 

Den blå, med ett högre väntevärde som resonemang. Dessutom vet ju alla att vi Stockholmare fnyser åt allt mindre än 10 miljoner.

Vilket är ditt favoritmotto?

Life is tough, spike hard!

Kommentera här: